Zvonenie
hodina |
začiatok |
koniec |
1. |
7:00 |
7:45 |
5 min |
2. |
7:50 |
8:35 |
10 min |
3. |
8:45 |
9:30 |
20 min |
4. |
9:50 |
10:35 |
5 min |
5. |
10:40 |
11:25 |
10 min |
6. |
11:35 |
12:20 |
5 min |
7. |
12:25 |
13:10 |
|
|
|
|
Hlavné ciele činnosti výchovného poradcu
- Podporovať rozvoj osobnosti žiaka, rozvíjať u žiakov schopnosť zodpovednosť za seba a svoj rozvoj, byť im nápomocný.
- Venovať pozornosť adaptačným problémom pri vstupe na SŠ, neskôr výkonovým zlyhaniam žiakov, prípadne narušeniu motivácie. Zaoberať sa špecifickými potrebami nadaných a talentovaných žiakov.
- Byť k dispozícii a poskytovať pomoc žiakom ale aj ich zákonným zástupcom pri riešení osobných, osobnostných, výchovných a vzdelávacích problémov.
- Osobitnú pozornosť venovať prevencii a zamedzeniu vzniku, prípadne šírenia sociálno- patologických javov- záškoláctvo, šikana, závislosti.
- Zaujímať sa a monitorovať žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími problémami, vytvárať im prostredie prijatia a akceptácie v duchu zásad inkluzívneho prístupu. Venovať pozornosť žiakom zo sociálne slabších rodín. V prípade potreby sprostredkovať rodinám žiakov odbornú pomoc.
- Poskytovať konzultácie žiakom školy a ich zákonným zástupcom v otázkach, výchovy, vzdelávania a profesijnej orientácie. Rovnako aj navrhovať metodickú pomoc v oblasti výchovného a kariérneho poradenstva.
- Prerokovávať problémy týkajúce sa porušovania školského poriadku, následné udeľovanie výchovných opatrení.
- Úzko spolupracovať s triednymi učiteľmi ako aj ostatnými učiteľmi a vedením školy.
- Pripravovať a organizovať besedy pre jednotlivé ročníky. Spolupracovať s inštitúciami v meste (CPPPaP, Mestský úrad, ÚPSVaR, nemocnica, organizácie tretieho sektora,...), so základnými a vysokými školami.
- Dbať na rozvoj a budovanie medziľudských vzťahov s cieľom zlepšiť a udržať priaznivú klímu v škole.
- Poskytovať žiakom pomoc a konzultácie pri výbere voliteľných predmetov a vysokej školy.
- Poskytovať pomoc učiteľom pri riešení problémových situácií, spolupracovať s nimi pri navrhovaní opatrení a riešení.
- Byť otvorený aktuálnym požiadavkám od žiakov a učiteľov v oblasti kariérneho poradenstva.
- Spolupracovať so školským psychológom v oblastiach tvorby a organizácie preventívnych programov, v poskytovaní pomoci žiakom v oblasti výchovy, vzdelávania ale aj v osobnom a profesijnom rozvoji.
- Spolupracovať so ZŠ v meste Partizánske a v okrese s cieľom šíriť dobré meno a informácie pre záujemcov o štúdium na našej škole.